Mutatjuk a Belügyminisztériummal, a Klebelsberg Központtal és a Nemzeti Pedagógus Karral egyeztetett és kialakított szabályokat és szempontokat.
Nyilvánosságra hozta az Oktatási Hivatal a pedagógusok teljesítményértékelésének hivatalos szempontjait.
"Az Oktatási Hivatal – a pedagógusok teljesítményértékeléséről szóló 18/2024 (IV.4.) számú belügyminiszteri rendelet alapján – közzétette a személyre szabott éves teljesítménycélok meghatározásának és az értékelési szempontok alkalmazásának részletes módszertanát, valamint szakmai és eljárási szabályait. A szakmai ajánlások a Belügyminisztériummal és a Klebelsberg Központtal egyeztetve, a Nemzeti Pedagógus Kar véleményét is kikérve készültek el. A minél teljesebb körű információátadás érdekében a Hivatal az érintetteknek – a Pedagógiai Oktatási Központjai közreműködésével – országos felkészítő programsorozatot is szervez" - írják az OH honlapján.
Az általános iskolák számára nyilvánosságra hozott szakmai, módszertani ajánlás szerint a pedagógusokat olyan szempontok alapján kell majd értékelni, mint a(z)
- kompetenciaeredmények alakulása,
 - intézményen kívüli programokban való részvétel (projektek, táborok, tanulmányi utak, múzeumés színházlátogatás stb.)
 - pedagógus szabály-és normakövető magatartása,
 - etikus magatartás,
 - kapcsolattartás és kommunikáció a szülőkkel, gondviselőkkel,
 - felzárkóztatásra szoruló tanulók fejlesztése.
 
De külön dokumentumban olvasható az, hogy hogyan értékelik a középiskolában dolgozó pedagógusokat, a kollégiumi tanárokat, az óvodák és szakiskolák pedagógusait és a készségfejlesztő iskolai munkavállalókat.
A dokumentumokat ide kattintva tölthetitek le.
        
        


