Az évek óta vezető Fazekas-gimnázium, több ELTE-gyakorlóiskola és a békásmegyeri Veres Péter Gimnázium is felkerült a budapesti középiskolák 2017-es top 10-es listájára a diákok érettségi, felvételi eredményei, valamint a kompetenciamérésen szerzett pontszámuk alapján.
			
	A Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium vezeti a budapesti középiskolák legfrissebb, 2017-es HVG-rangsorát. A tíz legjobb közé az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) több gyakorlóiskolája is bekerült, ahogy - más intézmények mellett - az Eötvös József, a Toldy Ferenc vagy a békásmegyeri Veres Péter Gimnázium.
Mi alapján áll össze a rangsor?
A HVG-rangsor készítői az idén is a matematikai és a szövegértési kompetenciamérés, a magyar-, a matematika-, a történelem és a nyelvi érettségi eredményeit, valamint a végzősök felvételi eredményeit vették figyelembe. Utóbbinál változás, hogy az idén a felsőoktatásba bekerült diákok átlagpontszáma alapján rendezték sorba az intézményeket.
| Rang | Intézmény | 
| 1. | Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium | 
| 2. | Budapest V. Kerületi Eötvös József Gimnázium  | 
| 3. | Budapest I. Kerületi Toldy Ferenc Gimnázium  | 
| 4. | Budapest XIV. Kerületi Szent István Gimnázium  | 
| 5. | ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégium (Budapest) | 
| 6. | Városmajori Gimnázium és Kós Károly Általános Iskola (Budapest) | 
| 7. | ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium (Budapest) | 
| 8. | ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnázium (Budapest) | 
| 9. | Karinthy Frigyes Gimnázium (Budapest) | 
| 10. | Békásmegyeri Veres Péter Gimnázium (Budapest) | 
A HVG – a felsőoktatási rangsorokat tartalmazó Diploma-kiadványok mellett – ismét elkészítette a legjobb középiskolák listáját. A rangsorok mellett számos interjút, cikket találtok a középiskolai oktatásról, a szakképzés átalakításáról, a középfokú felvételiről, sőt a felvételi eljárás menetrendjét is megnézhetitek. A HVG középiskolai rangsorát keressétek az újságárusoknál vagy rendeljétek meg itt.
        
        


